Ο Γκούντερ Ιλάου εφιστά την προσοχή των Ελλήνων σε υποδομές, μάρκετινγκ, περιβάλλον και νέα προϊόντα
«Ο ελληνικός τουρισμός χρειάζεται μια νέα εικόνα» δηλώνει στο «Βήμα» ο κ. Γκούντερ Ιλάου,
επικεφαλής του ταξιδιωτικού κολοσσού TUI ΑG που διακινεί πάνω από 2
εκατομμύρια τουρίστες στην ελληνική επικράτεια και πρόεδρος της .......Διεθνούς
Επιτροπής της Ενωσης των Γερμανών Τουριστικών Πρακτόρων. Ο πιο
σημαντικός ίσως εκπρόσωπος της γερμανικής τουριστικής αγοράς ήταν
διστακτικός να μιλήσει δύο ημέρες πριν από τη διεξαγωγή εκλογών στην
Ελλάδα. Βρέθηκε στην Αθήνα στις αρχές Μαΐου, με αφορμή το ετήσιο
workshop του κορυφαίου τουριστικού ειδησεογραφικού οργανισμού της
Ευρώπης FVW, εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του
Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), στοχεύοντας στη βελτίωση του
αρνητικού κλίματος που έχει διαμορφωθεί στη γερμανική αγορά.
Οι δεσμοί του με τον ελληνικό τουρισμό μετρούν αρκετές δεκαετίες
πίσω, μια και ο κ. Ιλάου ξεκίνησε την καριέρα του στη Ρόδο τη δεκαετία
του '70, για να συνεχίσει ένα διάστημα στην Κύπρο και μετά στην Αθήνα,
όπου είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Ο ίδιος επισημαίνει «τέσσερις μεγάλες προτεραιότητες» στις οποίες πρέπει να εστιάσει ο τομέας που είναι τόσο νευραλγικός για την εγχώρια οικονομία: «Τις υποδομές, το μάρκετινγκ, το περιβάλλον και τα νέα προϊόντα». Οπως εξηγεί, «η
Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός σήμερα είναι σε μια διαφορετική θέση
απ' ό,τι πριν από 20 χρόνια. Πριν από είκοσι χρόνια η Τουρκία δεν ήταν
τόσο σημαντικός τουριστικός προορισμός, όπως συμβαίνει τώρα. Το ίδιο
ισχύει και για την Αίγυπτο και το Ντουμπάι. Σήμερα υπάρχει πολύ υψηλός
ανταγωνισμός για την Ελλάδα ως προορισμό διακοπών, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το ζητούμενο είναι ποιο θα είναι το προφίλ της Ελλάδας στο μέλλον». Λίγο νωρίτερα, αναλύοντας τις τάσεις της αγοράς, τόνιζε ότι η «ιδιαιτερότητα» αποτελεί «κλειδί» για
την Ελλάδα, ενώ επεσήμανε τις προοπτικές των ηλικιακών ομάδων από 45-64
και 65 και άνω ως κατηγοριών πελατών στον τουρισμό, με ρυθμό ανάπτυξης
14% το διάστημα 2000-2011.
Κορυφαίος προορισμός
Η Ελλάδα «είναι ένας από τους κορυφαίους τουριστικούς
προορισμούς στην Ευρώπη. Βρίσκεται μέσα στο τοπ 3 ή 4 των χωρών για
διακοπές και έχει εξαιρετικές προοπτικές» τονίζει ο επικεφαλής της TUI. «Το
2012 ωστόσο μπορεί να μην είναι τόσο εύκολο, λόγω της παρούσας
κατάστασης. Ελπίζουμε ότι μετά τις εκλογές θα επικρατήσει ηρεμία, χωρίς
άλλες μεγάλες απεργίες και διαδηλώσεις. Γνωρίζω και όλοι μας γνωρίζουμε
ότι η έκταση αυτών των διαδηλώσεων και απεργιών και οι επιπτώσεις τους
δεν είναι τόσο μεγάλες και περίπλοκες όσο μεταδίδεται στα διεθνή μέσα
ενημέρωσης, όμως οι πελάτες μας επηρεάζονται από τα Μέσα και αυτή η
κατάσταση δημιουργεί συγκεκριμένα προβλήματα. Αυτός είναι ο λόγος για
τον οποίο ο τομέας μας και η Ενωση Τουριστικών Πρακτόρων της Γερμανίας
προσπάθησαν να δημοσιεύσουν μια καταχώριση, δείχνοντας την αλληλεγγύη
για τους έλληνες εταίρους μας. Αν λοιπόν τα πράγματα βελτιωθούν, αν η
κατάσταση εξομαλυνθεί, πιστεύω ότι το 2013 θα επανέλθουμε στα κανονικά
επίπεδα» αναφέρει.
«Βλέπουμε μια ξεκάθαρη αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής στην Ελλάδα» συμπληρώνει ο περιφερειακός διευθυντής της TUI για την Ελλάδα κ. Αντρέας Ελι, εκτίμηση στην οποία επιμένει και μετά την εκλογική διαδικασία της 6ης Μαΐου.
«Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο είχαμε αρκετά μεγάλη πτώση σε
οικογένειες, οι οποίες απέφυγαν να κλείσουν τις διακοπές τους στην
Ελλάδα εξαιτίας του τεράστιου αριθμού των απεργιών που έγιναν την
περυσινή χρονιά. Σε αυτό συμπεριλαμβάνεται ο αποκλεισμός του αεροδρομίου
του Ηρακλείου από ταξί, με αποτέλεσμα πολλοί πελάτες μας με τα παιδιά
τους να αναγκαστούν να κουβαλήσουν τις βαλίτσες τους για δύο με τρία
χιλιόμετρα. Αυτό το γεγονός έδωσε μια εντελώς λανθασμένη εντύπωση στον
κόσμο» αναφέρει. Και επικαλούμενος την άποψη του κ. Ιλάου επαναλαμβάνει ότι «την
εφετινή χρονιά πιστεύουμε ότι αν δεν έχουμε μια μεγάλη απεργία που να
επηρεάζει τον τουρισμό, η χρονιά θα κλείσει με μια πολύ μικρή μείωση.
Αυτές είναι οι εκτιμήσεις που κάνουμε».
Καθοριστικές οι εκλογές
* Οι σχέσεις Ελλάδας και Γερμανίας βρέθηκαν στο επίκεντρο το τελευταίο διάστημα εξαιτίας των αρνητικών δημοσιευμάτων σε γερμανικά έντυπα και των αντιδράσεων που ακολούθησαν, με συνέπειες στις κρατήσεις και απώλειες που κυμάνθηκαν από 30%, φθάνοντας και 40% σε ορισμένες περιοχές. «Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να αποκατασταθούν οι σχέσεις Ελλάδας - Γερμανίας» υπογράμμισε ο επικεφαλής του γερμανικού ταξιδιωτικού οργανισμού κατά την παρουσίασή του σε συμπατριώτες του ταξιδιωτικούς πράκτορες στη διάρκεια του workshop. Ενώ αναφερόμενος στην πορεία των κρατήσεων σημείωσε ότι «η κατάσταση είναι καλύτερη απ' ό,τι πριν από έξι με επτά εβδομάδες».
* Οι σχέσεις Ελλάδας και Γερμανίας βρέθηκαν στο επίκεντρο το τελευταίο διάστημα εξαιτίας των αρνητικών δημοσιευμάτων σε γερμανικά έντυπα και των αντιδράσεων που ακολούθησαν, με συνέπειες στις κρατήσεις και απώλειες που κυμάνθηκαν από 30%, φθάνοντας και 40% σε ορισμένες περιοχές. «Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να αποκατασταθούν οι σχέσεις Ελλάδας - Γερμανίας» υπογράμμισε ο επικεφαλής του γερμανικού ταξιδιωτικού οργανισμού κατά την παρουσίασή του σε συμπατριώτες του ταξιδιωτικούς πράκτορες στη διάρκεια του workshop. Ενώ αναφερόμενος στην πορεία των κρατήσεων σημείωσε ότι «η κατάσταση είναι καλύτερη απ' ό,τι πριν από έξι με επτά εβδομάδες».
* Εν τω μεταξύ οι πολιτικές εξελίξεις σε συνέχεια των εκλογών της
6ης Μαΐου θα είναι καθοριστικές για την εξέλιξη της τουριστικής
περιόδου, αφού έχουν ήδη ανακόψει την τάση βελτίωσης που διαφαινόταν
μετά το Πάσχα, όταν η μείωση κρατήσεων από το εξωτερικό υπολογιζόταν στο
13% τείνοντας προς μονοψήφιο αριθμό. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του
Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Α. Ανδρεάδη,
δύο ημέρες μετά τις εκλογές ο ρυθμός των κρατήσεων στα συστήματα των
ελληνικών ξενοδοχείων έπεσε ως 50%, ενώ επανέρχεται η συζήτηση για την
πορεία της Ελλάδας στην ευρωζώνη.
Αεροπορικές χαμηλού κόστους με μέτρο
Η ποιότητα προσελκύει ποιοτικούς επισκέπτες, επιβεβαιώνει ο επικεφαλής της TUI
Η ανάγκη για αεροπορικές συνδέσεις στη χώρα και επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου οδήγησαν στην προσπάθεια προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο ο κ. Ιλάου υπογραμμίζει ότι η ανάπτυξη των Low Cost Carriers (LCC) στην Ελλάδα χρειάζεται «σύνεση» και όχι υπερβολή. «Δεν θα ήταν υγιές για την Ελλάδα να αντιγράψει την ανάπτυξη που παρατηρήσαμε στην Ισπανία, όπου για παράδειγμα το 80% - 90% κάποιων προορισμών κυριαρχούνται από αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους. Αυτό μπορεί να αλλάξει τα πάντα. Δεν έχουμε τίποτα εναντίον των LCC. Αντιθέτως, η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει κάποιες επιλογές σε ό,τι αφορά τις αεροπορικές χαμηλού κόστους. Ωστόσο αυτό δεν θα πρέπει να συμβεί σε μεγάλη κλίμακα. Θα έλεγα ότι η σωστή ισορροπία είναι ένα ποσοστό 20% - 25% αεροπορικές χαμηλού κόστους και 75% - 80% συμβατική δραστηριότητα» εξηγεί.
Η ποιότητα προσελκύει ποιοτικούς επισκέπτες, επιβεβαιώνει ο επικεφαλής της TUI
Η ανάγκη για αεροπορικές συνδέσεις στη χώρα και επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου οδήγησαν στην προσπάθεια προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο ο κ. Ιλάου υπογραμμίζει ότι η ανάπτυξη των Low Cost Carriers (LCC) στην Ελλάδα χρειάζεται «σύνεση» και όχι υπερβολή. «Δεν θα ήταν υγιές για την Ελλάδα να αντιγράψει την ανάπτυξη που παρατηρήσαμε στην Ισπανία, όπου για παράδειγμα το 80% - 90% κάποιων προορισμών κυριαρχούνται από αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους. Αυτό μπορεί να αλλάξει τα πάντα. Δεν έχουμε τίποτα εναντίον των LCC. Αντιθέτως, η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει κάποιες επιλογές σε ό,τι αφορά τις αεροπορικές χαμηλού κόστους. Ωστόσο αυτό δεν θα πρέπει να συμβεί σε μεγάλη κλίμακα. Θα έλεγα ότι η σωστή ισορροπία είναι ένα ποσοστό 20% - 25% αεροπορικές χαμηλού κόστους και 75% - 80% συμβατική δραστηριότητα» εξηγεί.
«Ενας πολύ σημαντικός παράγοντας», συμπληρώνει ο κ. Ελι, «είναι
ότι το καταναλωτικό προφίλ του τουρίστα που επισκέπτεται την Ελλάδα
είναι εντελώς διαφορετικό από τον τουρίστα που πηγαίνει στην Τουρκία.
Επειδή κατά μέσον όρο οι τιμές των πακέτων είναι υψηλότερες στην Ελλάδα
και οι δαπάνες στον προορισμό είναι τρεις φορές υψηλότερες από αυτές των
επισκεπτών στην Τουρκία. Αυτή είναι μια σημαντική παράμετρος, καθώς ο
τουρίστας που έρχεται στην Ελλάδα έχει ένα καλό επίπεδο». Οι ποιοτικοί πελάτες «φέρνουν
πολύ μεγαλύτερα κέρδη για τους προορισμούς διακοπών από ό,τι οι πελάτες
των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους. Με τις αεροπορικές εταιρείες
χαμηλού κόστους δεν θα έχεις τέτοιο επίπεδο πελάτη» συμπληρώνει.
Σε αυτή την κατηγορία υπάρχει μια σημαντική «εμπορική διάσταση» επισημαίνει ο κ. Ιλάου, θέτοντας το ερώτημα για το αν «η Ελλάδα είναι έτοιμη να υποδεχθεί αυτή την κατηγορία πελάτη». Η ποιότητα «προσελκύει ποιοτικούς επισκέπτες» επιβεβαιώνει ο επικεφαλής της TUI. «Η
ποιότητα σε υποδομές, σε προϊόντα και στο περιβάλλον. Ειδικά οι
γερμανοί τουρίστες εστιάζουν πολύ στην ερώτηση για το περιβάλλον, στις
έρευνες που κάνουμε στους πελάτες μας και το θέμα του περιβάλλοντος στην
Ελλάδα είναι ένα ζήτημα» καταλήγει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου