«Επιτυχία είναι να πηγαίνεις από αποτυχία σε αποτυχία χωρίς να χάνεις τον ενθουσιασμό σου», είχε πει ο Τσόρτσιλ. Για να αποφύγεις κάτι τέτοιο, ιδού το manual του καλού υποψήφιου.
Eχεις περίπου μισή ώρα για να .......
κάνεις μια επίδειξη των δυνατοτήτων, των θετικών σημείων και των προτερημάτων σου. Το κακό είναι ότι δεν βρίσκεσαι σε talent show· δεν μπορείς να κερδίσεις τους άλλους παίζοντας τη φλογέρα σου... Θα σου κάνουν ερωτήσεις, θα σε κοιτάξουν από πάνω μέχρι κάτω, θα προσπαθήσουν να φτιάξουν το ψυχογράφημά σου. Οι ειδικοί επισημαίνουν τι πρέπει να προσέξεις.
Η συζήτηση
Πόσο καλά ξέρεις να "πουλάς" τον εαυτό σου; Το βιογραφικό σου ήδη έχει κάνει καλή εντύπωση. Στη συνέντευξη, ουσιαστικά, καλείσαι να ενισχύσεις την καλή αυτή εικόνα του εαυτού σου. Ο Αλέξανδρος Φουρλής, διευθύνων σύμβουλος του site www.kariera.gr, συμβουλεύει:
* πριν πας στη συνάντηση, κάνε έρευνα για την εταιρεία, τα προϊόντα-υπηρεσίες της, τον ανταγωνισμό της, τον κλάδο της, τη θέση που επιδιώκεις, αλλά και το άτομο που θα σου πάρει τη συνέντευξη. Η επιτυχία σου εξαρτάται κατά 50% από αυτή την προετοιμασία.
* Να δειχνεις ενέργεια και κέφι κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Κανείς δεν θα σε προσλάβει αν βαριέσαι.
* Να έχεις υψηλή αυτοπεποίθηση, αλλά μη γίνεσαι επιθετική.
* Υπογράμμισε τα επιτεύγματα και τα θετικά σημεία σου - φρόντισε να μη δώσεις καμία αρνητική πληροφορία για τον εαυτό σου.
*Μην απαντάς στις ερωτήσεις μονολεκτικά. Προβάλλεις τις ικανότητές σου δίνοντας σχετικά παραδείγματα.
* Μην τα λες «από μέσα ου». Μια δυνατή φωνή δείχνει άτομο με αυτοπεποίθηση.
* Κάνε ερωτήσεις. Επιλέγεις και εσύ εργοδότη και με αυτό τον τρόπο δείχνεις ότι είσαι συγκροτημένη προσωπικότητα.
Η εμφάνιση
Με τόσα πολλά προτερήματα, είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχεις επηρεάσει θετικά τον συνεντευκτή σου: σαν γητευτής φιδιών σε βασιλική κόμπρα. Αντίστοιχη σημασία, φυσικά, πρέπει να δοθεί και στην εμφάνισή σου, αφού παίζει σημαντικό ρόλο.
Επέλεξε ρούχα ανάλογα με το στυλ κάθε εταιρίας αλλά και της θέσης. Δεν μπορείς να σκάσεις μύτη για παράδειγμα με κοστούμι ή ταγερ για τη θέσης της γυμνάστριας ούτε με φόρμα αν θέλεις εργασία σε ρεσεψιόν. Για να μάθεις περισσότερα για το σωστό επαγγελματικό ντύσιμο μπορεις να κλικάρεις εδώ.
Η γλώσσα του σώματος
Ομως, δεν τελειώσαμε ακόμη. Υπάρχει και το (τεράστιο) κεφάλαιο της μη λεκτικής επικοινωνίας. Οπως τονίζει η Ολγα Μουλάκη, M.Sc. ψυχολόγος & ψυχοθεραπεύτρια: «Η πρώτη εντύπωση που βγάζουμε όταν βλέπουμε ένα πρόσωπο πρώτη φορά, βασίζεται περισσότερο στη μη λεκτική επικοινωνία, π.χ. ο τρόπος που στέκεται κάποιος, πώς χαμογελάει, πώς ανταποκρίνεται στην επικοινωνία. Η κ. Μουλάκη ακόμα επισημαίνει:
Η μυρωδιά: Η δυσάρεστη οσμή απωθεί, ενώ η ευχάριστη χαλαρώνει. Καλύτερα, λοιπόν, να αποφύγεις να έχεις μυρωδιά από τσιγάρο, αλλά μην το παρακάνεις και με το άρωμα ή το after shave. Η διακριτική και ευχάριστη μυρωδιά προδιαθέτει θετικά τον συνομιλητή.
Η χειραψία: Μεταφέρει πολλά συναισθηματικά, μη λεκτικά μηνύματα. Μπορεί να κάνει κάποιον να νιώσει οικεία και χαλαρά ή παγωμένα και απόμακρα. Για να δημιουργήσειε θετική προδιάθεση, τείνε το χέρι ευγενικά στον συνομιλητή κοιτώντας τον στα μάτια και πρόσφερέ του μια θερμή χειραψία. Ούτε πολύ σφιχτή, σαν να εγκλωβίζετε το χέρι του άλλου, ούτε απόμακρη και κρύα (χειραψία του ψαριού). Η θερμή χειραψία μεταφέρει το μήνυμα της θετικής και ανοιχτής διάθεσης στην επαφή με τους άλλους, της αυτοεκτίμησης και της εμπιστοσύνης στον εαυτό μας.
Η βλεμματική επαφή: Προτίμησε να κοιτάζειε τον άλλο στα μάτια. Το βλέμμα αυτό μεταφέρει θετικά μηνύματα αυτοπεποίθησης για τον εαυτό μας και ενδιαφέροντος προς τον συνομιλητή.
Η στάση του σώματος: Οταν καθίσεις, φρόντισε να έχεις όρθια τον κορμό, με μια ελαφριά κλίση προς τον συνομιλητή σου. Αυτή τη στάση παίρνουμε συνήθως όταν μας ενδιαφέρει κάτι που ακούμε.
Η ήρεμη διάθεση: Να είσαι ήρεμη. Αν έχεις νευρικότητα, καλύτερα κράτα ένα στυλό αντί να τρίβεις αμήχανα τα χέρια σας.
Η ακρόαση: Άκου τον συνομιλητή και μην τον διακόπτεις. Μπορείς να κουνήσεις καταφατικά το κεφάλι, την κατάλληλη στιγμή. Με αυτό τον τρόπο δείχνεις μη λεκτικά την ικανότητά σου να επικοινωνείς και να συνεργάζεσαι με τους άλλους.
Η ομιλία: Ο τόνος της φωνής σου πρέπει να είναι ήρεμος και σταθερός. Απόφυγε να φωνάζειε ή να μασάς τα λόγια σου, αφού κάτι τέτοιο προκαλεί κούραση, εκνευρισμό ή δυσκολία στον συνομιλητή να σε καταλάβει και μπορεί να γίνει η αιτία να χάσει το ενδιαφέρον του για εσένα.
Μικρό savoir vivre από το kariera.gr
Προγραμμάτισε να φτάσεις10 λεπτά νωρίτερα. Μην παραλείψεις να έχεις επιπλέον βιογραφικά μαζί σου. Περίμενε να σου προσφέρουν μια καρέκλα πριν καθήσειε. Μην λες αστεία κατά την διάρκεια της συνέντευξης. Κλείσε το κίνητό σου. Μην αναφέρεις οτιδήποτε αρνητικό για πρώην συνεργάτες και εργοδότες. Μην χρησιμοποιείτε αργκό. Προσφωνείτε τους συνεντευκτές σας με τον τίτλο τους και το επίθετό τους, κι αν δεν είστε σίγουροι για την προφορά, ρωτήστε την γραμματέα πριν μπείτε στη συνέντευξη.
Μάρθα Κορινθίου
http://www.womenonly.gr/article.asp?catid=15586&subid=2&pubid=128996802
Eχεις περίπου μισή ώρα για να .......
κάνεις μια επίδειξη των δυνατοτήτων, των θετικών σημείων και των προτερημάτων σου. Το κακό είναι ότι δεν βρίσκεσαι σε talent show· δεν μπορείς να κερδίσεις τους άλλους παίζοντας τη φλογέρα σου... Θα σου κάνουν ερωτήσεις, θα σε κοιτάξουν από πάνω μέχρι κάτω, θα προσπαθήσουν να φτιάξουν το ψυχογράφημά σου. Οι ειδικοί επισημαίνουν τι πρέπει να προσέξεις.
Η συζήτηση
Πόσο καλά ξέρεις να "πουλάς" τον εαυτό σου; Το βιογραφικό σου ήδη έχει κάνει καλή εντύπωση. Στη συνέντευξη, ουσιαστικά, καλείσαι να ενισχύσεις την καλή αυτή εικόνα του εαυτού σου. Ο Αλέξανδρος Φουρλής, διευθύνων σύμβουλος του site www.kariera.gr, συμβουλεύει:
* πριν πας στη συνάντηση, κάνε έρευνα για την εταιρεία, τα προϊόντα-υπηρεσίες της, τον ανταγωνισμό της, τον κλάδο της, τη θέση που επιδιώκεις, αλλά και το άτομο που θα σου πάρει τη συνέντευξη. Η επιτυχία σου εξαρτάται κατά 50% από αυτή την προετοιμασία.
* Να δειχνεις ενέργεια και κέφι κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Κανείς δεν θα σε προσλάβει αν βαριέσαι.
* Να έχεις υψηλή αυτοπεποίθηση, αλλά μη γίνεσαι επιθετική.
* Υπογράμμισε τα επιτεύγματα και τα θετικά σημεία σου - φρόντισε να μη δώσεις καμία αρνητική πληροφορία για τον εαυτό σου.
*Μην απαντάς στις ερωτήσεις μονολεκτικά. Προβάλλεις τις ικανότητές σου δίνοντας σχετικά παραδείγματα.
* Μην τα λες «από μέσα ου». Μια δυνατή φωνή δείχνει άτομο με αυτοπεποίθηση.
* Κάνε ερωτήσεις. Επιλέγεις και εσύ εργοδότη και με αυτό τον τρόπο δείχνεις ότι είσαι συγκροτημένη προσωπικότητα.
Η εμφάνιση
Με τόσα πολλά προτερήματα, είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχεις επηρεάσει θετικά τον συνεντευκτή σου: σαν γητευτής φιδιών σε βασιλική κόμπρα. Αντίστοιχη σημασία, φυσικά, πρέπει να δοθεί και στην εμφάνισή σου, αφού παίζει σημαντικό ρόλο.
Επέλεξε ρούχα ανάλογα με το στυλ κάθε εταιρίας αλλά και της θέσης. Δεν μπορείς να σκάσεις μύτη για παράδειγμα με κοστούμι ή ταγερ για τη θέσης της γυμνάστριας ούτε με φόρμα αν θέλεις εργασία σε ρεσεψιόν. Για να μάθεις περισσότερα για το σωστό επαγγελματικό ντύσιμο μπορεις να κλικάρεις εδώ.
Η γλώσσα του σώματος
Ομως, δεν τελειώσαμε ακόμη. Υπάρχει και το (τεράστιο) κεφάλαιο της μη λεκτικής επικοινωνίας. Οπως τονίζει η Ολγα Μουλάκη, M.Sc. ψυχολόγος & ψυχοθεραπεύτρια: «Η πρώτη εντύπωση που βγάζουμε όταν βλέπουμε ένα πρόσωπο πρώτη φορά, βασίζεται περισσότερο στη μη λεκτική επικοινωνία, π.χ. ο τρόπος που στέκεται κάποιος, πώς χαμογελάει, πώς ανταποκρίνεται στην επικοινωνία. Η κ. Μουλάκη ακόμα επισημαίνει:
Η μυρωδιά: Η δυσάρεστη οσμή απωθεί, ενώ η ευχάριστη χαλαρώνει. Καλύτερα, λοιπόν, να αποφύγεις να έχεις μυρωδιά από τσιγάρο, αλλά μην το παρακάνεις και με το άρωμα ή το after shave. Η διακριτική και ευχάριστη μυρωδιά προδιαθέτει θετικά τον συνομιλητή.
Η χειραψία: Μεταφέρει πολλά συναισθηματικά, μη λεκτικά μηνύματα. Μπορεί να κάνει κάποιον να νιώσει οικεία και χαλαρά ή παγωμένα και απόμακρα. Για να δημιουργήσειε θετική προδιάθεση, τείνε το χέρι ευγενικά στον συνομιλητή κοιτώντας τον στα μάτια και πρόσφερέ του μια θερμή χειραψία. Ούτε πολύ σφιχτή, σαν να εγκλωβίζετε το χέρι του άλλου, ούτε απόμακρη και κρύα (χειραψία του ψαριού). Η θερμή χειραψία μεταφέρει το μήνυμα της θετικής και ανοιχτής διάθεσης στην επαφή με τους άλλους, της αυτοεκτίμησης και της εμπιστοσύνης στον εαυτό μας.
Η βλεμματική επαφή: Προτίμησε να κοιτάζειε τον άλλο στα μάτια. Το βλέμμα αυτό μεταφέρει θετικά μηνύματα αυτοπεποίθησης για τον εαυτό μας και ενδιαφέροντος προς τον συνομιλητή.
Η στάση του σώματος: Οταν καθίσεις, φρόντισε να έχεις όρθια τον κορμό, με μια ελαφριά κλίση προς τον συνομιλητή σου. Αυτή τη στάση παίρνουμε συνήθως όταν μας ενδιαφέρει κάτι που ακούμε.
Η ήρεμη διάθεση: Να είσαι ήρεμη. Αν έχεις νευρικότητα, καλύτερα κράτα ένα στυλό αντί να τρίβεις αμήχανα τα χέρια σας.
Η ακρόαση: Άκου τον συνομιλητή και μην τον διακόπτεις. Μπορείς να κουνήσεις καταφατικά το κεφάλι, την κατάλληλη στιγμή. Με αυτό τον τρόπο δείχνεις μη λεκτικά την ικανότητά σου να επικοινωνείς και να συνεργάζεσαι με τους άλλους.
Η ομιλία: Ο τόνος της φωνής σου πρέπει να είναι ήρεμος και σταθερός. Απόφυγε να φωνάζειε ή να μασάς τα λόγια σου, αφού κάτι τέτοιο προκαλεί κούραση, εκνευρισμό ή δυσκολία στον συνομιλητή να σε καταλάβει και μπορεί να γίνει η αιτία να χάσει το ενδιαφέρον του για εσένα.
Μικρό savoir vivre από το kariera.gr
Προγραμμάτισε να φτάσεις10 λεπτά νωρίτερα. Μην παραλείψεις να έχεις επιπλέον βιογραφικά μαζί σου. Περίμενε να σου προσφέρουν μια καρέκλα πριν καθήσειε. Μην λες αστεία κατά την διάρκεια της συνέντευξης. Κλείσε το κίνητό σου. Μην αναφέρεις οτιδήποτε αρνητικό για πρώην συνεργάτες και εργοδότες. Μην χρησιμοποιείτε αργκό. Προσφωνείτε τους συνεντευκτές σας με τον τίτλο τους και το επίθετό τους, κι αν δεν είστε σίγουροι για την προφορά, ρωτήστε την γραμματέα πριν μπείτε στη συνέντευξη.
Μάρθα Κορινθίου
http://www.womenonly.gr/article.asp?catid=15586&subid=2&pubid=128996802
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου