Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

Βουλευτής κάνει ερωτήσεις για να φροντίζει την... τσέπη του!

Το πανελλήνιον δεν γνώριζε την ύπαρξη βουλευτή με το όνομα Σάββας Αναστασιάδης. Κι όμως έχει εισέλθει στον τέταρτο χρόνο της κοινοβουλευτικής του θητείας.
Από την ανάγνωση των "πόθεν έσχες" των εθνοπατέρων προκύπτει οτι ο κ. Αναστασιάδης είναι λεωφοριούχος, ιδιοκτήτης (από κληρονομιά) ΚΤΕΛ, που εκτελεί δρομολόγια εντός των......
ορίων της εκλογικής του περιφέρειας (Β' Θεσσαλονίκης).
Με τη λογική, φαίνεται, του "αν δεν παινέσεις το σπίτι σου θα πέσει να σε
πλακώσει" καταθέτει, κάθε τόσο, ερωτήσεις στη Βουλή για την οικονομική εύνοια των ΚΤΕΛ!
Παραθέτουμε δύο, την  πιο χαρακτηριστική και την πιο πρόσφατη.

Η πιο χαρακτηριστική, με ημερομηνία 1-12-2009, μόλις είχε εκλεγεί για πρώτη φορά:

"Σύμφωνα με την Α-68587/ 5029 (ΦΕΚ: 934/04-07-2003) Υπουργική Απόφαση, η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του νομού Θεσσαλονίκης (πέραν του πολεοδομικού συγκροτήματος) ανατέθηκε στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.
Εκτός εξυπηρέτησης από τον Ο.Α.Σ.Θ. παρέμειναν εννέα (9) Δήμοι της Επαρχίας Λαγκαδά, στους οποίους η συγκοινωνία εκτελείται ακόμα από το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και είναι ανεπαρκέστατη.Η εξέλιξη αυτή δημιούργησε τεράστια προβλήματα και στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, το οποίο αφού έχασε το μεγαλύτερο και σημαντικότερο συγκοινωνιακό του έργο, αρκείται στην εξυπηρέτηση μόνο εννέα (9) Δήμων με σημαντικές οικονομικές ζημίες από το έτος 2003 και κινδυνεύει σήμερα να αναστείλει τη λειτουργία του. Η κατάσταση έξαλλου έχει επιδεινωθεί και με την κατολίσθηση στην περιοχή των Τεμπών και τη μεγάλη παράκαμψη, μέσω της οποίας είναι υποχρεωμένα να κινούνται τα λεωφορεία που εκτελούν τα δρομολόγια από και προς Αθήνα, η οποία είναι και χρονοβόρα, αλλά και επιβαρύνει σημαντικά οικονομικά.Μετά από πολλές προσπάθειες οι εμπλεκόμενοι φορείς (ΚΤΕΛ - Ο.Α.Σ.Θ. - Δήμοι) κατέληξαν σε μια πρόταση που έγινε αποδεκτή από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών με προγραμματισμένη έναρξη λειτουργίας την 01/01/2010 και η οποία θα έδινε λύση στο συγκοινωνιακό πρόβλημα των εννέα (9) Δήμων, αλλά και στο οικονομικό πρόβλημα του ΚΤΕΛ.Επειδή οι συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό το οποίο δικαιούνται όλοι οι πολίτες και επειδή η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να αντιμετωπίζει ισότιμα όλους τους πολίτες.Επειδή οι κάτοικοι πενήντα (50) περίπου χωριών είναι απομονωμένοι και αποκομμένοι από τις συγκοινωνίες και στερούνται τη δυνατότητα μετακίνησης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.Ερωτάται ο Υπουργός:1) Είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης να δώσει λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των εννέα (9) Δήμων της επαρχίας Λαγκαδά;2) Είναι στις προθέσεις της να αποδεχθεί και να υλοποιήσει την πρόταση που έχει κατατεθεί στην προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου μεταφορών και που είχε ήδη δρομολογηθεί η έναρξή της για την 01/01/2010 και εάν όχι, τι προτίθεται να κάνει;"

Και η πιο πρόσφατη, με ημερομηνία κατάθεσης 23 Νοεμβρίου 2012:

"Την ώρα που ζητάμε όσο ποτέ άλλοτε την συνεισφορά της ελληνικής υπαίθρου και επαρχίας να βοηθήσει για την απεμπλοκή της χώρας από το αδιέξοδο της κρίσης, την ίδια ώρα κόβουμε κάθε επικοινωνία με την επαρχία. Μεταφορική ασφυξία στον νομό Θεσσαλονίκης. Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε την μείωση των δρομολογίων στο νομό από σήμερα και την πλήρη αναστολή αυτών από την Δευτέρα 26 Νοεμβρίου. Παράλληλα και ο ΟΑΣΘ με ανακοίνωση του σπεύδει να ενημερώσει ότι από την 1η Δεκεμβρίου σταματάει την εκτέλεση όλων των δρομολογίων του. Σταματά πλήρως η συγκοινωνία στο νομό, λόγω οικονομικής δυσπραγίας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, αναγκάζεται να προβεί στην επ’ αόριστον διακοπή εκτέλεσης συγκοινωνίας στο νομό εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας, που συνεπάγεται την αδυναμία προμήθειας καυσίμων. Οι συνεχείς καθυστερήσεις στην αποπληρωμή των υπηρεσιών που παρείχε βάσει συμβάσεων στο κράτος, έχουν προκαλέσει οικονομική ασφυξία, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πραγματοποιήσουν τα δρομολόγια.
Τα ΚΤΕΛ έχουν λαμβάνειν χρήματα από τρεις πλευρές. Από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το έργο της μεταφοράς των μαθητών, από τον ΟΑΣΘ για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου στο πρώην επαρχείο Λαγκαδά και στο δήμο Βόλβης, καθώς και από το υπουργείο Εσωτερικών για το πρόγραμμα της ΚΕΔΚΕ «ΣΥΝΚΟΙΝΩΝΙΑ» που πραγματοποιήθηκε το 2009.

Ο ΟΑΣΘ δυσκολεύεται να καλύψει τις ταμειακές ανάγκες του από το περασμένο καλοκαίρι. Τα ταμεία του Οργανισμού έχουν αδειάσει, αφού το κράτος χρωστάει στον ΟΑΣΘ σήμερα αρκετά εκατομμύρια ευρώ. Συνολικά υπολογίζονται περί τα 80 εκατ.. Οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι για πρώτη φορά στα χρονικά ,η χρηματοδότηση από τις τράπεζες είναι αδύνατη, οι μέτοχοι δεν θα πάρουν μερίσματα για τους επόμενους μήνες και ακολουθούν οι προμηθευτές του ΟΑΣΘ. Θα κηρυχθεί στάση πληρωμών τόσο στους προμηθευτές, όσο και στους εργαζομένους. Aν δε δοθούν χρήματα στον οργανισμό μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, ο Οργανισμός θα σταματήσει να κινεί τα λεωφορεία του, διότι δε θα μπορεί να τα κινήσει.
Κατέρρευσαν οι συγκοινωνιακοί φορείς της Θεσσαλονίκης, από το βάρος των οφειλών του κράτους προς αυτούς.
Με δεδομένα τα παραπάνω,
Ερωτούνται οι κύριοι Υπουργοί :
1) Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Μεταφορών ώστε να μην μείνουν χωρίς συγκοινωνίες πάνω από ένα εκατομμύριο πληθυσμού στο νομό Θεσσαλονίκης ;

2) Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Μεταφορών σχετικά με την οικονομική αποκατάσταση και την ομαλή λειτουργία του ΟΑΣΘ και κατ’ επέκταση των υπολοίπων φορέων που επιτελούν και κοινωνικά παράλληλα έργο όπως τα ΚΤΕΛ;
3) Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβούν τα Υπουργεία Μεταφορών , Οικονομικών, Εσωτερικών ώστε να μην κινδυνέψουν επιπλέον εργαζόμενοι , να μην κινδυνέψουν να τεθούν σε «διαθεσιμότητα» ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως μαθητές από το δικαίωμα της εκπαίδευσης διότι δεν μπορούν να μετακινηθούν και να μην αποκοπούν κοινωνίες από τον αστικό πολιτισμό;"
http://www.lykavitos.gr/2012/12/blog-post_1302.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου