Κυριακή 1 Απριλίου 2012

Πολυκατάστημα Attica στη Θεσσαλονίκη - Mediterranean Cosmos

Αν και η κάμψη των πωλήσεων στο λιανεμπόριο είναι κατακόρυφη τα τελευταία τρία χρόνια, ο Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος, επικεφαλής των πολυκαταστημάτων Attica, δεν έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά. Ακόμη και σήμερα, που η ελληνική αγορά διέρχεται την κρισιμότερη περίοδο των τελευταίων ετών, επιχείρησε νέο άνοιγμα. Αυτή τη φορά στη Θεσσαλονίκη, όπου το νέο Attica ξεκίνησε να λειτουργεί στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos πριν από είκοσι μέρες, ενώ το τμήμα ανδρικών άνοιξε χθες.
«Τα πρώτα μηνύματα, παρότι είναι ακόμη νωρίς για να .......
καταλήξουμε σε ασφαλή συμπεράσματα, είναι ενθαρρυντικά», επισημαίνει ο κ. Λαμπρόπουλος. «Σε σύγκριση με την κίνηση που καταγράφηκε στο άνοιγμα των δύο άλλων πολυκαταστημάτων, στο Κέντρο της Αθήνας και στο Golden Hall, η αναλογία είναι θετική», δηλώνει με τη σιγουριά που δίνει στον 49χρονο μάνατζερ η μακρόχρονη εμπειρία του στο ελληνικό εμπόριο.
Ο επικεφαλής των Attica αποτελεί την τρίτη γενιά της οικογένειας Αδελφοί Λαμπρόπουλοι, οι οποίοι σφράγισαν με το πολυκατάστημά τους την πορεία του σύγχρονου ελληνικού εμπορίου. Ξεκίνησαν το 1923 και κυριάρχησαν στην αγορά του Κέντρου της Αθήνας για πολλές δεκαετίες, κατά τις οποίες το Αφοι Λαμπρόπουλοι ήταν σημείο αναφοράς για τους καταναλωτές.
Ο νεότερος εκπρόσωπός τους εισήλθε στην οικογενειακή επιχείρηση αρκετά αργότερα, το 1991, αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του στις ΗΠΑ, σε μια εποχή που τα πολυκαταστήματα Αφοι Λαμπρόπουλοι περνούσαν κρίση. Στις ΗΠΑ απέκτησε bachelor στο Wharton Business School στην Πενσιλβάνια και MBA στο ΜΙΤ της Μασαχουσέτης. Τελειώνοντας τις σπουδές του, ο ξάδελφος - από την πλευρά του πατέρα του - του Σπύρου και της Μαριάννας Λάτση αναζήτησε τον δρόμο του στον τραπεζικό χώρο και συγκεκριμένα στη Citibank.

Πούλησε το όνομά του. Η επιστροφή του στην οικογενειακή επιχείρηση τον βρίσκει εν μέσω σχεδίου εξυγίανσης προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες της δεκαετίας του '90. Το 2000 αποφασίζει να αποχωρήσει και πουλάει το μερίδιό του στους βασικούς μετόχους της Notos Com. Ηταν η εποχή που η είδηση κυκλοφόρησε στις εφημερίδες με τον πρωτότυπο τίτλο «Ο άνθρωπος που πούλησε το όνομά του».
Ομως, το κλείσιμο του κεφαλαίου της οικογενειακής επιχείρησης δεν οδήγησε τον κ. Λαμπρόπουλο, ο οποίος κατάγεται από την Κοντοβάζαινα της Τρίπολης, εκτός αγοράς. Αντίθετα, παραμένει στον χώρο των πολυκαταστημάτων και προτείνει σε γνωστά ονόματα του ελληνικού εμπορίου τη δημιουργία των Attica, αρχής γενομένης από το City Link στο Κέντρο της Αθήνας. Ηταν η προ-ολυμπιακή εποχή, όταν η ελληνική αγορά άρχισε να διευρύνεται δυναμικά, η επώνυμη ένδυση έγινε της μόδας και φίρμες ειδών πολυτελείας απέκτησαν στέγη στην Αθήνα.
Η συμφωνία δίνει στον κατά 10% μέτοχο κ. Λαμπρόπουλο τη διαχείριση της επιχείρησης, η οποία αποκτά δεύτερο πολυκατάστημα στο Golden Hall το 2007, λίγους μόλις μήνες προτού η κρίση χτυπήσει τους εμπόρους. Ηταν η περίοδος που η Θεσσαλονίκη μπαίνει στην ατζέντα των μετόχων των Attica για μελλοντική επέκταση, όπως και η Κύπρος, η οποία όμως έχει πλέον εγκαταληφθεί λόγω της κρίσης.
Αλλωστε, οι βασικοί μέτοχοι των πολυκαταστημάτων, ανάμεσά τους η οικογένεια Κουτσολιούτσου, ο Κωνσταντίνος Τσουβελεκάκης, η Βασιλική Φωκά και ο Αλέξανδρος Σγουμπόπουλος, γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις εξελίξεις στον χώρο του εμπορίου, ενώ η συνεργασία τους είναι στενή, ακόμη και όταν καλούνται να αντιμετωπίσουν δυσκολίες.
Τον Ιανουάριο του 2011 έστειλαν εξώδικο (συγκεκριμένα ο όμιλος Folli Follie και η εταιρεία συμμετοχών Golden Venture, όπου μετέχουν οι επιχειρηματίες Λαμπρόπουλος, Τσουβελεκάκης, Σγουμπόπουλος, Φωκά, Οικονομίδης) στον όμιλο Ridenco της οικογένειας Ρίτσι διαμαρτυρόμενοι για το ότι καθυστερημένα και όχι αρμοδίως πληροφορήθηκαν τη μεταβίβαση του 10% της Αττικά Πολυκαταστήματα από τη Ridenco σε άλλη εταιρεία συνδεδεμένη με την οικογένεια Ρίτσι. Ηταν η εποχή που η Ridenco είχε υποβάλει αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99.
Η ενασχόληση του εργασιομανούς κ. Λαμπρόπουλου με τις δραστηριότητες των πολυκαταστημάτων είναι συνεχής. Κάθε Πέμπτη βρίσκεται στο Golden Hall για να παρακολουθεί τις υποθέσεις του πολυκαταστήματος, ενώ από τις αρχές Μαρτίου πηγαινοέρχεται τακτικά στη Θεσσαλονίκη.

Οι προβλέψεις του για το νέο πολυκατάστημα τοποθετούν τον τζίρο στα 10 εκατ. ευρώ φέτος και 12 με 13 εκατ. ευρώ το 2013. Πέρυσι το Attica στο City Link έκλεισε με τζίρο 75 εκατ. ευρώ και 7% πτώση, ενώ στο Golden οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2,5% στα 35,3 εκατ. ευρώ, διαμορφώνοντας τη συνολική κερδοφορία στα 4,2 εκατ. ευρώ.
Το εμπορικό δαιμόνιο έφερε τις δραστηριότητες του κ. Λαμπρόπουλου να επεκτείνονται και στα ανδρικά ρούχα και μάλιστα σε συνεργασία με έναν εκ των μετόχων των Attica, τον κ. Τσουβελεκάκη, αναλαμβάνοντας την εκπροσώπηση της αμερικανικής φίρμας Brooks Brothers στην Ελλάδα.
tanea

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου