Πρόταση για την μεταφορά 10 και πλέον εκατομμυρίων τουριστών στην Ελλάδα μέσω του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας έκανε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair.
Ορισμένοι παρατηρούν ωστόσο ότι στην ουσία αυτό που ζητά είναι μια επιδότηση άνω των 150 εκατομμυρίων ευρώ σε ετήσια βάση η οποία θα επιβαρύνει το ελληνικό δημόσιο και το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, αφού....... θέτει ώς βασική προυπόθεση την κατάργηση του τέλους αναχωρούντων επιβάτων -του γνωστού ως «σπατόσημου»- τη στιγμή που άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία όχι μόνο δεν το καταργούν αλλά και το αυξάνουν σε επίπεδα τριπλάσια απ΄αυτά που ισχύουν στην χώρα μας...
Την πάγια τακτική της Ryanair να μην πληρώνει τέλη αεροδρομίων έχουν νιώσει για τα καλά οι ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί που τα τελευταία χρόνια επιδότησαν, μέσω διαφήμισης όπως αναφέρει η Ryanair, με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ την έναρξη δρομολογίων της εταιρείας χαμηλού κόστους από και προς τη Ρόδο, την Κω, τη Θεσσαλονίκη ακόμη και το στρατιωτικό αεροδρόμιο του Βόλου στη Νέα Αγχίαλο.
Ομως οι τοπικές τουριστικές ενώσεις αλλά και τα εμπορικά επιμελητήρια που χρηματοδοτούσαν τη Ryanair διαπίστωσαν ότι χρόνο με τον χρόνο οι απαιτήσεις της ιρλανδικής εταιρίας για χρηματοδότηση αυξάνονταν, με αποτέλεσμα οι τοπικοί φορείς να μην μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Έτσι η Ryanair απλά όταν τελείωνε η χρηματοδότηση σταματούσε την επομένη κιόλας ημέρα τις πτήσεις! Κάτι ανάλογο έγινε και πριν μερικές εβδομάδες όταν η Ryanair ζήτησε απο τους τοπικούς φορείς της Μαγνησίας το ποσό των δύο εκατομμυρίων ευρώ για να συνεχίσει τα δρομολόγια της.
Ο Μάικλ Κόλεϊ, εκπρόσωπος της Ryanair στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε την Πέμπτη στην Αθήνα με την κωδική ονομασία «Σχέδιο διάσωσης για τον Ελληνικό Τουρισμό» ζήτησε την κατάργηση του Σπατόσημου για όλα τα νέα δρομολόγια στα περιφερειακά αεροδρόμια (12 ευρώ), καθώς και τη μείωσή του στο «Ελ. Βενιζέλος» από τα 12 στα πέντε ευρώ.
Ο επικεφαλής της Ιρλανδικής εταιρείας η οποία είναι η μεγαλύτερη απο πλευράς διακίνησης επιβάτων στην Ευρώπη υποσχέθηκε ότι σε ορίζοντα τριετίας, η εταιρεία του θα μπορούσε να μεταφέρει στην Αθήνα τέσσερα εκατ.επιβάτες, δύο εκατ. επιβάτες στη Θεσσαλονίκη και τέσσερα εκατ. επιβάτες στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας. Τα αποτελέσματα -με βάση τις εκτιμήσεις της εταιρείας- θα είναι 10.000 νέες άμεσες θέσεις εργασίας, 4,5 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα και 4,5 δισ. ευρώ έσοδα ετησίως, καθώς οι Ιρλανδοί εκτιμούν ότι η δαπάνη κάθε ταξιδιώτη στη χώρα μας θα κυμαίνεται στα 1.000 ευρώ.
Οι εκτιμήσεις του κ. Κόλεϊ φαίνεται όμως πως είναι εκτός πραγματικότητας αφού η μέση δαπάνη ενός τουρίστα στην Ελλάδα -σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος- δεν ξεπερνά τα 650 ευρώ κατά μέσο όρο την τελευταία πενταετία.
Ο επικεφαλής της ιρλανδικής χαμηλού κόστους αεροπορικής υποστήριξε ότι η πρόταση της Ryanair δεν θα επιβαρύνει το κόστος λειτουργίας του «Ελ. Βενιζέλος», δεν θα μειώσει την κίνηση των άλλων αερογραμμών, ούτε θα θέσει εμπόδια στη δραστηριότητά τους και υπογράμμισε ότι «η Ryanair δεν θα κανιβαλίσει την επιβατική κίνηση». Επίσης, αναφερόμενος στην πρόταση για μηδενισμό του Σπατόσημου, ο κ. Κόλεϊ είπε ότι για κάθε 12 ευρώ που θα χαθούν για το κράτος, θα προστεθούν 1.000 ευρώ, αφού τόσο υπολογίζει ότι θα ξοδέψει ο επιβάτης της εταιρείας στην Ελλάδα.
Βέβαια στη συνέντευξη τύπου δικαιολογώντας την στάση της εταιρείας του ανέφερε ότι: «Πρέπει να παράγουμε κέρδος για τους μετόχους μας και σημείωσε με νόημα ότι η εταιρεία δεν γίνεται να είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα»
Τι απαντά η διοίκηση του Ελ. Βενιζέλος
Η διοίκηση του αεροδρομίου τονίζει ότι το επιχειρηματικό του μοντέλο στηρίζεται στην ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων με τους αερομεταφορείς και ότι αποτελεί χρέος του να περιβάλλει με ίσες αποστάσεις τις αεροπορικές εταιρείες. «Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει επιλέξει να στηρίζει έμπρακτα τις αεροπορικές εταιρείες που επενδύουν σε διαρκή, μακροχρόνια παρουσία, προσβλέποντας σε ανάπτυξη» αναφέρει.
«Το επιχειρηματικό αυτό μοντέλο δεν συμβαδίζει με τις πρακτικές της Ryanair, η οποία ακολουθεί ως πολιτική την ανάπτυξη μέσω περιφερειακών αεροδρομίων, όπου και δεν επενδύει μακροχρόνια. Η πρακτική αυτή, ιδιαίτερα σε μικρού μεγέθους αγορές, όπως είναι η ελληνική, οδηγεί σε "κανιβαλισμό" της υπάρχουσας κίνησης με άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στις υπάρχουσες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε διαρκή παρουσία», αναφέρεται σε ανακοίνωση της διοίκησης του αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος.
Το «Ελ. Βενιζέλος» προσθέτει ότι από το αεροδρόμιο επιχειρούν ήδη 10 εταιρείες χαμηλού κόστους, ενώ σε σχέση με τον εισερχόμενο τουρισμό, αναφέρει ότι «όσο και αν η εταιρεία Ryanair επιθυμεί να προϊδεάσει την αγορά για τη σημαντική συμβολή της, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ήδη λαμβάνονται συγκεκριμένες δράσεις, τόσο από ιδιωτικούς, όσο και από δημόσιους φορείς για την ανάδειξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, που φαίνεται ότι έχουν αποτελέσματα».
http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=274454
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου