Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Πόσο μας κοστίζει και πόσα βγάζει το ΕΣΡ;

2.491.600 ευρώ ή, αν προτιμάτε, 207.633 ευρώ τον μήνα μας κοστίζουν οι κρατικοδίαιτοι του ΕΣΡ (Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης), κάτι που αποδεικνύεται κι από τον προϋπολογισμό του 2012... ...Είναι οι άνθρωποι που πληρώνονται αδρά για να λογοκρίνουν τις αδέσμευτες και ανεξάρτητες φωνές της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου… Πάντως το πιο… κραυγαλέο είναι τα 23.500 ευρώ τον μήνα (283.000 ευρώ τον χρόνο) που πληρώνεται για τη ......
μίσθωση του κτιρίου τους πλησίον του Κολωνακίου… Όσο για τα έσοδα της Ανεξάρτητης Αρχής; Περισσότερα από 2 εκατομμύρια ευρώ (για την ακρίβεια 2.025.000) μπήκαν το 2011 στο ταμείο της, όπως προκύπτει από την έκθεση των πεπραγμένων της, η οποία και θα κατατεθεί οσονούπω προς έγκριση στη Βουλή. Συγκριτικά με την αντίστοιχη έκθεση πεπραγμένων του συμβουλίου για το 2010 τα «έσοδα» ήταν μειωμένα κατά 1.254.000 ευρώ (αφού είχαν φτάσει τα 3,27 εκατ. ευρώ)! Το 2002 τα πρόστιμα του ΕΣΡ είχαν ξεπεράσει το 1,4 εκατ. ευρώ, το 2003 το ποσό ανέβηκε στα 3,2 εκατ. ευρώ, το 2004 στα 3,1 εκατ. ευρώ, το 2005 στα 3,8 εκατ. ευρώ, ενώ το 2006 «σκαρφάλωσε» στα 7,34 εκατ. ευρώ, για να βρεθεί το 2007 στα 2,74 εκατ. ευρώ, το 2008 στα 4,67 εκατ. και το 2009 στα 2,61 εκατ. ευρώ. Τη μερίδα του λέοντος από το συνολικό ποσό των επιβληθέντων προστίμων για το 2011 -σύμφωνα με την ανάλυση του ΕΣΡ- κατέχουν τα κανάλια, στα οποία επιβλήθηκαν «καμπάνες» ύψους 1.825.000 ευρώ, έναντι προστίμων 200.000 ευρώ που επιβλήθηκαν σε ραδιοφωνικούς σταθμούς. Αντίθετα, για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς υπήρξε αύξηση του ποσοστού των αποφάσεων των προστίμων επί του συνόλου των αποφάσεων του 2011 σε σύγκριση με το 2010 κατά τέσσερις και πλέον (4,49%) ποσοστιαίες μονάδες, που ισοδυναμεί με 59.000 ευρώ. Κι όλα αυτά, ενώ διαγράφεται νέο πλήγμα στα διαφημιστικά έσοδα των τηλεοπτικών σταθμών μιας και το ΕΣΡ, υπό τον πρόεδρό του Ιωάννη Λασκαρίδη, εξέδωσε υπόμνηση προς τους σταθμούς σχετικά με την ώρα μετάδοσης των τηλεοπτικών μηνυμάτων κοινωνικού περιεχομένου. Στο έγγραφο του το ΕΣΡ τονίζει ότι βάσει ΚΥΑ (κοινής υπουργικής απόφασης) των υπουργών Υγείας και Πρόνοιας και Τύπου, τα μηνύματα αυτά θα πρέπει να μεταδίδονται σε ζώνες με υψηλή ή μέση τιμή μονάδας διαφημιστικού χρόνου, στις ώρες δηλαδή της υψηλής ή μέσης τηλεθέασης. Κι ενώ η κάμψη στην τηλεοπτική διαφήμιση την τελευταία διετία αγγίζει σχεδόν το 40%, με την εφαρμογή του μέτρου αυτού -το οποίο ισχύει από το 1997, ωστόσο ποτέ δεν εφαρμόστηκε- θα υπάρξει νέο πλήγμα για τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις. 
 
/ksipnistere.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου