Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

Στην Ελλάδα προχωράμε με ταχύτητα στην πτώχευση του ιδιωτικού τομέα

Δ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

Μπορεί η Ελλάδα να βαδίζει πρόσω ολοταχώς προς τη χρεοκοπία του ιδιωτικού τομέα. Όμως, ο Απόστολος Βακάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Jumbo, δηλώνει στην «Ι» έτοιμος να δημιουργήσει και άλλα καταστήματα στην ελληνική αγορά. Την ίδια στιγμή, επιχειρεί άνοιγμα, μέσω του δικτύου του, και στα τρόφιμα. Απλώς, αναρωτιέται πότε το κράτος θα αρχίσει να ανταποδίδει και όχι μόνο να ζητά.

■ Η χώρα και οι πολίτες της βρίσκονται στα όριά τους. Ως ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, αλλά και απλός πολίτης που νοιάζεται για το μέλλον της χώρας του, τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει, προκειμένου να ξεκινήσει.......η πολυπόθητη ανάκαμψη;
Να υπάρξει πλήρης απελευθέρωση του ιδιωτικού τομέα από τις αγκυλώσεις και τις νοοτροπίες του παρελθόντος. Μολονότι το κράτος βασίζει την επιβίωσή του στην ιδιωτική οικονομία, δεν της δίνει την ελευθερία και δεν της προσφέρει έξυπνες επιλογές, για να δράσει και να επενδύσει τα κεφάλαιά της. Ηθικά, αλλά και ουσιαστικά, άρα και συνειδητά, έδωσα στη ΔΕΗ το χαράτσι του 1 εκατ. ευρώ που μου προσδιόρισε για τα ιδιόκτητα καταστήματά μου. Έχω, όμως, την απαίτηση να σεβαστεί τον κόπο χρόνων που έχουν καταβάλει όλοι οι άνθρωποι του Jumbo, για να γίνει η αλυσίδα αυτό που είναι σήμερα. Το ελληνικό κράτος δεν ανήκει στους κρατικοδίαιτους, ανήκει σε όλους τους πολίτες. Και κάποια στιγμή η Ελλάδα πρέπει να αναγνωριστεί έτσι όπως της αξίζει στο εξωτερικό. Όμως, όπως διαμορφώνεται σήμερα η κατάσταση, θεωρώ ότι πλέον προχωράμε με ταχύτητα στην άμεση πτώχευση του ιδιωτικού τομέα. Η Μικρασιατική καταστροφή θα είναι «παρανυχίδα» μπροστά σε αυτό που θα ζήσει η χώρα από την καταστροφή του ιδιωτικού τομέα.

■ Έχετε να προτείνετε λύσεις στα δυσεπίλυτα προβλήματα της Ελλάδας;

Απελευθέρωση των πάντων. Να υπάρξει, επί παραδείγματι, απεριόριστη χρήση γης. Υπάρχουν 3.000 νησιά-βραχονησίδες, τα οποία είναι ανεκμετάλλευτα, τη στιγμή που πολυεκατομμυριούχοι του εξωτερικού θέλουν να τα αγοράσουν. Παρά το ότι η χώρα πεθαίνει, ο πλούτος της εξακολουθεί να παραμένει ανεκμετάλλευτος. Επίσης, ενώ τα λουκέτα στην αγορά αυξάνονται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, η κυβέρνηση αρνείται να επιτρέψει τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή, όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έχει δημιουργηθεί σύγχυση, ότι η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου θα καταστρατηγούσε τις 40 ώρες εργασίας. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, γιατί, πολύ απλά, υπάρχουν οι βάρδιες εργασίας.

■ Στη στρατηγική ανάπτυξης που έχετε χαράξει, συμπεριλαμβάνεται η Ελλάδα;

Είμαι απογοητευμένος από την πολιτική που ασκείται, και όχι από τους καταναλωτές της, που στηρίζουν την εταιρεία. Άρα η απάντησή μου στο ερώτημά σας είναι ότι μέχρι τον Ιούνιο του 2013 θα προστεθούν άλλα 6 καταστήματα στο δίκτυο της εσωτερικής αγοράς, που σήμερα περιλαμβάνει 47 σημεία πώλησης. Την ίδια περίοδο, στη Βουλγαρία θα λειτουργούν 8 καταστήματα, από 6 που είναι σήμερα, καθώς και τέσσερα στην Κύπρο, από 3 που ήδη έχουμε. Σημειώνω ότι έχουμε από ένα κατάστημα franchising στην Αλβανία και στα Σκόπια, ενώ στα πλάνα μας είναι να διεισδύσουμε και στην αγορά της Ρουμανίας. Στόχο που χρονικά τον προσδιορίζω σε περίπου 2 χρόνια.

■ Ειδικότερα για την Ελλάδα, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ένα από τα καταστήματα που θα εγκαινιάσετε θα είναι στο Λαύριο. Σε μια περιοχή της Αττικής που έχει ένα από υψηλότερα ποσοστά ανεργίας. Πώς καταλήξατε σε αυτή την επιλογή;

Σε αντίθεση με τους πολιτικούς, που δεν τολμούν, οι Έλληνες επιχειρηματίες θεωρώ ότι ζουν σε ένα διαρκές ρίσκο. Κατά τη γνώμη μου, το Λαύριο, λόγω των δυνατοτήτων που προσφέρει με το λιμάνι που διαθέτει, θα έπρεπε να είναι οι Κάννες της Ελλάδας. Αντίθετα, επικρατεί πλήρης εγκατάλειψη των πάντων. Όμως, επειδή ακριβώς πιστεύω ότι η περιοχή είναι ένας «κοιμώμενος γίγαντας», αποφάσισα να επενδύσω, προσφέροντας, μεταξύ άλλων, και θέσεις εργασίας.

■ Είκοσι πέντε χρόνια μετά την ίδρυση του πρώτου Jumbo, η εικόνα του έχει αλλάξει πλήρως. Από παιχνιδάδικο, εξελίχθηκε σε υπερμάρκετ διαφόρων προϊόντων, ακόμη και τροφίμων. Τι σας οδήγησε στη συγκεκριμένη επιχειρηματική επιλογή;

Οι απαιτήσεις και οι ανάγκες του καταναλωτή μεταβάλλονται συνεχώς. Αυτές πρέπει να οδηγούν την κάθε εταιρεία, και με βάση αυτές, να διαμορφώνει τον στρατηγικό της σχεδιασμό. Πράγματι, το τελευταίο διάστημα, έχουμε εντείνει την παρουσία μας στην αγορά των τροφίμων, τοποθετώντας σε ειδικές προθήκες σνακ, σοκολατοειδή, καραμέλες και ξηρούς καρπούς. Έχουμε κάνει πολλές σημαντικές συμφωνίες με επώνυμες εταιρείες, όπως Έβγα, Κραφτ, Βingo, Νestle, Chipita, Ελγέκα, Τρία Έψιλον, Τasty κ.λπ. Όπως σε όλα μας τα είδη, έτσι και με τα συγκεκριμένα προϊόντα θέλουμε να ανταποδώσουμε ένα μέρος της εμπιστοσύνης που μας δείχνουν όλα αυτά τα χρόνια οι καταναλωτές. Και μία από τις καλύτερες ανταποδόσεις, ιδίως στην παρούσα φάση, είναι οι τιμές. Τα συγκεκριμένα είδη, λοιπόν, προσφέρονται σε τιμές χαμηλότερες από αυτές που διατίθενται σε ένα σούπερ μάρκετ.

■ Ολοκληρώνοντας, κ. Απόστολε Βακάκη, θα τολμήσετε μια εκτίμηση μεγεθών;
Θεωρώ ότι για τη χρήση που έχουμε, οι πωλήσεις θα κινηθούν μεταξύ 0%-2%. Με τις ως τώρα ενδείξεις για την ελληνική αγορά, υπάρχει μείωση στις πωλήσεις κατά 9% και αύξηση στην επισκεψιμότητα κατά 6%. Περιμένω ότι η πτώση στο εσωτερικό θα ισοσκελιστεί από την ανάπτυξη στο εξωτερικό. Η άνοδος στην Κύπρο είναι 20%, στη Βουλγαρία 40%, ενώ αγγίζει το 100% στα Σκόπια και στην Αλβανία.

ΙΣΟΤΙΜΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου