Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2011

Οι καταναλωτές «επενδύουν» στις διαδικτυακές αγορές

Στα τέλη Νοεμβρίου, η κ. Αγιάτη Μπενάρδου, υπεύθυνη για το εξαιρετικό μπλογκ για την ανάγνωση και το βιβλίο dontevereadme, αποφάσισε να βγει για ψώνια. «Η φίλη μου η Βάσω πήρε το πτυχίο της και σύντομα ορκίζεται» έγραφε στη σχετική ανάρτηση. «Ηθελα να της πάρω ένα δώρο, κάποιο glossy βιβλίο μαγειρικής, κατά προτίμηση αγγλικό». Οταν όμως σε μεγάλο βιβλιοπωλείο του κέντρου της Αθήνας εντόπισε κάποιες καλές υποψηφιότητες, η τιμή τους την σάστισε. Χωρίς να το σκεφτεί δεύτερη φορά, έβγαλε από την τσέπη το κινητό και αυτόματα «τσέκαρε» τις τιμές που τα ίδια βιβλία είχαν στα γνωστά ιντερνετικά βιβλιοπωλεία. Η σύγκριση ήταν συντριπτικά υπέρ της ηλεκτρονικής αγοράς: τα δύο βιβλία που την ενδιέφεραν κόστιζαν 43 ευρώ και 38,5 στην Ελλάδα και ......
11,57 και 18,4 ευρώ στον παγκόσμιο ιστό αντίστοιχα. Τα ίδια και στην ξενόγλωσση λογοτεχνία: 14 ευρώ το Summer Without Men της Siri Hustvedt στην Ελλάδα (και μάλιστα με έκπτωση), μόλις 4,5 ευρώ online (και χωρίς κόστος αποστολής). Για να βεβαιωθεί, η κ. Μπενάρδου επισκέφθηκε και άλλο βιβλιοπωλείο του κέντρου, γνωστό για τις πιο προσιτές τιμές του. Και εκεί η διαφορά, μικρότερη μεν, αξιοσημείωτη δε.
Η υπόθεση -την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ: donteverreadme.wordpress.com/2011/11/23/e/ και η οποία ξεσήκωσε θύελλα σχολίων στα κοινωνικά δίκτυα- καταδεικνύει με τον πλέον απτό τρόπο τις σαρωτικές αλλαγές που έχουν επιφέρει τα νέα μέσα στις καταναλωτικές συνήθειες. Τις εξελίξεις φαίνεται πως επίσπευσε στην Ελλάδα η οικονομική κρίση. Με τα έξοδα να περικόπτονται δραστικά -πάνε οι παλιές σπατάλες των εορτών- οι καταναλωτές «επενδύουν» στις δυνατότητες που προσφέρει το Διαδίκτυο για καλύτερες τιμές και ευκαιρίες, πιέζοντας παράλληλα τις «συμβατικές» επιχειρήσεις να συμμορφωθούν (το παραπάνω post εξελίχθηκε σε διαδικτυακή καμπάνια πίεσης προς το συγκεκριμένο βιβλιοπωλείο για συρρίκνωση των τιμών).
Ψάχνοντας στο ΔιαδίκτυοΕίναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με πρόσφατη πανευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte για τις καταναλωτικές συνήθειες κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο, οι Ελληνες καταναλωτές εμφανίζονται ως οι πιο φανατικοί του Διαδικτύου. Αναζητούν σε ποσοστό 30% στο Ιντερνετ πληροφορίες για τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν, με το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. να είναι 27%, ενώ επιλέγουν σε μεγαλύτερο ποσοστό να ολοκληρώνουν την αγοραστική διαδικασία online (15% έναντι 13%). Στην Ελλάδα, το 50% απαντά ότι το Διαδίκτυο είναι καλύτερο ως προς το επίπεδο τιμών (το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 44%) και ότι καθιστά ευκολότερη τη σύγκριση τιμών (57% έναντι 50%). Σε ό,τι αφορά τις τιμές των βιβλίων, μιλώντας στην «Κ», βιβλιοπώλες αναφέρουν ότι κάνουν συνεχώς προσφορές σε τίτλους, αλλά είναι αδύνατον να ανταγωνιστούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα. «Μόνο εάν κλείσουμε εντελώς τα βιβλιοπωλεία μας» είναι η εκτίμησή τους. Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου