Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012

Προς κατάργηση τα δημόσια ΚΤΕΟ

Στο κλείσιμο των δημόσιων ΚΤΕΟ επιθυμεί να προχωρήσει ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης, καθώς υποστηρίζει ότι «δεν υπάρχει κανένας λόγος ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων να περνά από δημόσια χέρια». Ωστόσο, πέραν της πρόθεσης κατάργησης των δημοσίων ΚΤΕΟ, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών δεν φαίνεται να έχει προχωρήσει σε κανενός είδους σχεδιασμό ή μελέτη. «Το κλείσιμο των δημοσίων ΚΤΕΟ δεν προϋποθέτει κάποια ιδιαίτερη μελέτη» φέρεται να έχουν δηλώσει στελέχη του υπουργείου Υποδομών, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει σαφής εικόνα για το εάν τα 130 ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν τα οχήματα που πρέπει να ελεγχθούν. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλη τη χώρα λειτουργούν σήμερα 59 δημόσια ΚΤΕΟ, ενώ καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για το ανθρώπινο δυναμικό που απασχολείται σε αυτά σε.....
περίπτωση που πράγματι καταργηθούν.
Τη στιγμή που η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών προωθεί το κλείσιμο των δημόσιων ΚΤΕΟ δεν έχει βρεθεί ακόμη λύση στον μεγάλο αριθμό ανέλεγκτων Ι.Χ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ένα στα τρία αυτοκίνητα δεν έχει περάσει από τον τεχνικό έλεγχο, φαινόμενο το οποίο εντείνεται λόγω της οικονομικής κρίσης. Συνολικά είναι καταχωρισμένα 7,9 εκατ. οχήματα στις αρμόδιες υπηρεσίες εκ των οποίων τα 2,5 εκατ. δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ, με τα απολεσθέντα έσοδα για το Δημόσιο να ανέρχονται σε 310 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων από ιδιωτικά ΚΤΕΟ θεσμοθετήθηκε τον Νοέμβριο του 2001, οπότε και καθιερώθηκε η υποχρέωση των δημοσίων ΚΤΕΟ, που ανήκουν στις περιφέρειες, να προχωρήσουν στις απαραίτητες διαδικασίες για την κατά ISO διαπίστευσή τους. Ακόμη, τα δημόσια ΚΤΕΟ υποχρεώθηκαν και σε πιστοποίηση από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ), στην οποία όμως η πλειονότητά τους δεν προχώρησε ποτέ.


Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου