Η Procter & Gamble είναι μια γιγαντιαία πολυεθνική (κύκλος εργασιών το 2011 82,6 δισεκατομμύρια Δολάρια - καθαρά κέρδη 11,7 δισεκατομμύρια Δολάρια) με πάρα πολλά προϊόντα που «μοσχοπουλάει» σε 80 χώρες του κόσμου – και φυσικά στην Ελλάδα.
Η Procter & Gamble τον Απρίλιο του 2011 καταδικάστηκε από..... την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού σε πρόστιμο 211,2 εκατομμυρίων Ευρώ για καρτέλ µε στόχο την χειραγώγηση των τιµών απορρυπαντικών ρούχων σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα (μαζί με την Unilever - η τρίτη της παρέας Henkel την γλύτωσε γιατί «κάρφωσε» τις άλλες δύο).
Η Procter & Gamble τον Δεκέμβριο του 2011 καταδικάστηκε από την Γαλλική Επιτροπή Ανταγωνισμού σε πρόστιμο 233,6 εκατομμυρίων Ευρώ για καρτέλ µε στόχο την χειραγώγηση των τιµών προς το Γαλλικό λιανεμπόριο (μαζί με τις Henkel και Palmolive - η τέταρτη της παρέας Unilever την γλύτωσε γιατί «κάρφωσε» τις άλλες τρεις).
Αυτή λοιπόν η πολυεθνική, με την ελληνική θυγατρική της (PROCTER & GAMBLE ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ - κύκλος εργασιών 419,7 εκατομμύρια Ευρώ – καθαρά κέρδη 11,2 εκατομμύρια Ευρώ) πουλάει στην Ελλάδα δεκάδες πανάκριβα εισαγόμενα προϊόντα όπως τα πολυδιαφημισμένα Ariel, Essex, Lenor, Rol, Tide, Pampers, Pantene, Gillette, Oral-Β, Wella, Camay και πολλά άλλα).
Η Procter & Gamble λοιπόν, στον ένα μήνα που προβάλλεται η τουρκική τηλεοπτική σειρά «Σουλειμάν» εξελίχτηκε σε έναν από τους βασικούς «χρηματοδότες» της δίνοντας απλόχερα διαφήμιση και γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων της τον σάλο που έχει ξεσπάσει με τις διαμαρτυρίες χιλιάδων Ελλήνων (φυσικά και πελατών της) που ζητούν την απόσυρση της σειράς, συγκεντρώνοντας ολοένα και περισσότερες υπογραφές (για περισσότερα κάντε κλικ εδώ). Φυσικά, ούτε φαίνεται να έχει αντιληφθεί τι συμβαίνει στο διαδίκτυο από το ένα άκρο της Ελλάδος μέχρι το άλλο (Βλέπε σχετικά άρθρα «Σύγχρονα γιουσουφάκια και Σουλειμάν ο μεγαλοπρεπής» και «Γάλα Νουνού: Συνεχίζει ακάθεκτο να ταϊζει…. τον «Σουλειμάν»!)
Η εταιρία Procter & Gamble (περιλαμβάνεται από την έναρξη της προβολής της σειράς στον κατάλογο των διαφημιζομένων), φαίνεται επίσης να μην λαμβάνει υπ΄ όψη τα τηλέφωνα διαμαρτυρίας που ενδεχομένως λαμβάνει στο τηλεφωνικό της κέντρο 210 8764 000 (το mail που αναρτήθηκε στον παραπάνω κατάλογο των διαφημιζομένων, δυστυχώς είναι λάθος και παραπέμπει στην …. Palmolive!).
Όταν σοβαροί διαφημιζόμενοι (όπως οι εφημερίδες Δημοκρατία και Real News) αρνήθηκαν από την αρχή οποιαδήποτε διαφημιστική παρουσία στην τηλεοπτική σειρά «Σουλειμάν», όταν άλλες μεγάλες πολυεθνικές όπως η LOREAL, η Nestle, η Vodafone, η Media Markt και πολλές άλλες – πολύ περισσότερο ελληνικές επιχειρήσεις – απέχουν πλέον από κάθε διαφημιστική προβολή σε μια τηλεοπτική παραγωγή που «μεταμορφώνει» ένα ψυχρό δολοφόνο σε άκακο αγγελούδι για τις ανάγκες της νέο-οθωμανικής προπαγάνδας που θέλει να γνωρίσουμε το παλιό «οθωμανικό μεγαλείο» κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της, η Procter & Gamble δεν φαίνεται να γνωρίζει και πολύ καλά την ελληνική λέξη ευαισθησία.
Εμείς βέβαια –για να μην παρεξηγηθούμε- θεωρούμε πως η Procter & Gamble έχει κάθε δικαίωμα να πουλάει όσο θέλει τα προϊόντα της και να διαφημίζεται όπου επιθυμεί. Παράλληλα όμως θεωρούμε πως δεν έχει κανένα απολύτως δικαίωμα να δημιουργεί καρτέλ για να ελέγχει τις τιμές και να μας πουλάει τα προϊόντα της πανάκριβα ώστε να μπορεί άνετα να «χρηματοδοτεί» τον κάθε «Σουλειμάν».
Εμείς τουλάχιστον, σαν στοιχειώδη άμυνα απέναντι στην αναισθησία που επιδεικνύει η πολυεθνική Procter & Gamble στις δικαιολογημένες ευαισθησίες των πελατών της στην Ελλάδα, δεν πρόκειται να αγοράζουμε κανένα από τα δεκάδες εισαγόμενα προϊόντα της, δηλαδή κανένα Ariel, Essex, Lenor, Rol, Tide, Pampers, Pantene, Gillette, Oral-Β, Wella, Camay αλλά και κάθε άλλο προϊόν που έχει επάνω του την ένδειξη P&G , δηλαδή Procter & Gamble!
Ευτυχώς υπάρχουν πλέον στην Ελλάδα πολλά «υποκατάστατα» εξαιρετικής ποιότητας, ελληνικής παραγωγής και … πολύ (μα πολύ) φθηνότερα!
Λεωνίδας Κουμάκης
Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2012
lk@kbanalysis.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου