Στο αστρονομικό ποσό των 1,7 δις. ευρώ εκτοξεύτηκαν οι αγορές μέσω διαδικτύου για το 2011 για προϊόντα και υπηρεσίες των Ελλήνων καταναλωτών, μια αύξηση των 30% σε σχέση με το 2010, παρά τις σταθεροποιητικές τάσεις το δεύτερο εξάμηνο.
Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από την ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την..... «καταγραφή της συνολικής αγοράς B-C ηλεκτρονικού εμπορίου και την συμπεριφορά των Ελλήνων on-line καταναλωτών».
Σύμφωνα με την έρευνα 1,5 εκατ. Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν κατά μέσο όρο 15 φορές ετησίως από το Ίντερνετ, ξοδεύοντας συνολικά περί τα 1.150 ευρώ εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε ελληνικούς διαδικτυακούς τόπους (sites).
Η ποικιλία και η πυκνότητα των διαδικτυακών (on-line) αγορών το 2011 αυξήθηκε σημαντικά ενώ τα best-sellers παραμένουν οι H/Y, ηλεκτρονικά είδη, εισιτήρια ταξιδιών, κρατήσεις ξενοδοχείων, είδη σπιτιού και βιβλία. Παρ' όλα αυτά οι κατηγορίες που είχαν την μεγαλύτερη αύξηση το 2011 ήταν το έτοιμο φαγητό, καλλυντικά και προϊόντα προσωπικής φροντίδας, κοσμήματα και προϊόντα σούπερ μάρκετ. Υπάρχει επίσης σημαντική αύξηση χρήσης και αγορών από τους διαδικτυακούς τόπους (sites) ημερησίων προσφορών που για το πρώτο εξάμηνο του 2011 εκπροσώπησαν πλέον το 20% των συνολικών on-line αγορών.
Η ωριμότητα των on-line Ελλήνων καταναλωτών διαφαίνεται και από το γεγονός ότι οι βασικοί πλέον παράγοντες εμπιστοσύνης για αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εξυπηρέτηση όταν αγοράζουν και μετά, καλύπτοντας το ποσοστό του 59%, οι ξεκάθαροι όροι χρήσης με 59% επίσης ενώ η ευχρηστία ή το καλοσχεδιασμένο site από την πρώτη θέση το 2010 είναι στην τρίτη με 50%. Ενδιαφέροντες παράγοντες είναι οι καλές κριτικές σε blogs ή forums με 38% και η πιστοποίηση από ανεξάρτητο φορέα με 37%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου