Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

Διαδίκτυο, συμπεριφορά και μαθητές



Αντιμέτωποι έχουν έρθει στο σχολείο τους, τρεις στους δέκα εκπαιδευτικούς (ποσοστό -32%) με κάποιο ζήτημα ψηφιακής παρενόχλησης, ψηφιακού εκφοβισμού ή συκοφαντικής δυσφήμισης μέσω κινητού, Facebook ή άλλης διαδραστικής πλατφόρμας από μαθητές προς άλλους μαθητές.

 Το γεγονός αυτό ανέδειξε κλειστή έρευνα μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου που πραγματοποίησε η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου την περίοδο από 10/5/2011 έως 25/9/2011 με αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.
Στην έρευνα συμμετείχαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα και τα κυριότερα αποτελέσματα είναι τα εξής:......
• 16%, 14% και 27% αντίστοιχα επί του συνόλου των εκπαιδευτικών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο ανησυχούν πάρα πολύ, πολύ ή αρκετά σχετικά με τη διαδικτυακή δημοσίευση από μαθητές δυσφημιστικών σχολίων που τους αφορούν / βλάπτουν την προσωπική τους ζωή / επαγγελματική τους φήμη (π.χ. γελοιοποίηση στο YouTube, ανάρτηση ανάρμοστων σχολίων στο Facebook).
• Στην ερώτηση με δυνατότητα πολλαπλών απαντήσεων γιατί όλο και περισσότερα παιδιά κάτω των 13 ετών δημιουργούν προφίλ στο Facebook δίνοντας ψευδή στοιχεία για την ηλικία τους, παραβιάζοντας έτσι τους όρους του ιστοχώρου, 82% επί συνόλου των εκπαιδευτικών επέλεξαν ως λόγο «Επειδή οι φίλοι τους έχουν προφίλ», 72% «Οι γονείς δεν γνωρίζουν / ελέγχουν τι κάνει το παιδί τους στο Διαδίκτυο», 52% «Ελλιπής έλεγχος από το ίδιο το Facebook» και ένα 42% «Oι γονείς δεν διαβάζουν τους όρους χρήσης πριν επιτρέψουν στα παιδιά τους να επισκεφθούν κάποιο ιστοχώρο».
• Τρεις στους 10 μαθητές επί του συνόλου των σχολείων που ανταποκρίθηκαν στο ερωτηματολόγιο δεν σέβονται την απαγόρευση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου μέσα στις σχολικές τάξεις. Μόνο το 27% των σχολείων αναφέρει καθολική τήρηση του μέτρου, και ένα 26% επί συνόλου την τήρηση του μέτρου στο 90%.
• 42% επί του συνόλου των εκπαιδευτικών που ανταποκρίθηκαν στο ερωτηματολόγιο έχουν αντιμετωπίσει στο σχολείο τους ή προσωπικά κάποιο πρόβλημα υπερβολικής ενασχόλησης μαθητών με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και το Διαδίκτυο σε βαθμό «εξάρτησης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου