Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2012

Οι ταξιτζήδες διεκδικούν… τα εκατομμύρια του ΟΑΣΘ

Σχόλιο. Ο ιδιωτικός και μονοπωλιακός ΟΑΣΘ, επιδοτείται με μερικά εκατομμύρια απο το κράτος για να παρέχει συγκοινωνιακές υπηρεσίες....Σκάναδαλο!! Που θα πρέπει σήμερα κιόλας να σταματήσει...Γιατί απλά δεν μπορεί να είναι ιδιωτικός ο ΟΑΣΘ και να πληρώνει ο Ελληνικός Λαός με τα λεφτά του τη λειτουργία μιας ιδιωτικής επιχείρησης...
«Πέρα βρέχει» για τις......
αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης
Του Βαγγέλη Στολάκη
Σε αυξήσεις μισθών και νέες προσλήψεις υπαλλήλων προχωρά το 2013 ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ της «Κ» στις 01.12.2012 με τίτλο «Χρυσές δουλειές στον ΟΑΣΘ με λεφτά του… δημοσίου». Στο μεταξύ, μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ταξί «ο Ερμής» Κώστας Γιαννακάκης, ερωτώμενος για τις επιχορηγήσεις που λαμβάνει ο ΟΑΣΘ από το Ελληνικό δημόσιο σχολιάζει: «θα παρείχαμε άλλου είδους υπηρεσίες εάν λαμβάναμε αυτή την επιχορήγηση».
Η απάντηση του κ. Σταϊκούρα σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Θεοδόση Κωνσταντινίδη, αποδεικνύει πως ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ, ο οποίος όποτε δεν καταβάλλεται η τακτική κρατική επιχορήγηση απειλεί να «τραβήξει»… χειρόφρενο, αποτελεί εργασιακό «παράδεισο» σε μια περίοδο σκληρής λιτότητας. Την ίδια ώρα, οι περισσότερες επιχειρήσεις, που σε αντίθεση με τον ΟΑΣΘ δεν είναι μονοπωλιακές, κατεβάζουν ρολά και βάζουν λουκέτα, στις καλύτερες περιπτώσεις αρκούνται σε… μειώσεις μισθών, ενώ η λέξη κέρδος ηχεί ως σύντομα ανέκδοτο στα αυτιά των ιδιοκτητών. Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι των άλλων ιδιωτικών και δημόσιων επιχειρήσεων, πλην του ΟΑΣΘ, βλέπουν συνεχώς τα εισοδήματά τους να συρρικνώνονται και ζουν με το φόβο της απόλυσης.
Στον ιδιωτικό ΟΑΣΘ όμως δεν συμβαίνει τίποτα από όσα ισχύουν στην αγορά εργασίας. Από τους 2500 περίπου εργαζόμενους οι 1900 είναι και μέτοχοι, λαμβάνοντας μηνιαίως τα μερίσματά τους από το κέρδος του Οργανισμού. Όσοι συμμετέχουν μάλιστα και στο διοικητικό συμβούλιο της ανώνυμης εταιρίας λαμβάνουν επιπλέον περίπου 800 ευρώ ως μηνιαία αντιμισθία, χωρίς να συνυπολογίζονται σε αυτή οι παρουσίες στις συνεδριάσεις του οργάνου οι οποίες κοστολογούνται στα εκατό ευρώ τη συνεδρίαση, με συχνότητα συνεδριάσεων τις τρεις κάθε μήνα.
Πληρώνει το… κράτος
Όπως είχε αποκαλύψει η «Κ» το κέρδος του Οργανισμού για το 2013, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της εταιρίας ανέρχεται στα 16.910.041 ευρώ, και το οποίο θα διανεμηθεί ανάλογα στους περίπου 2500 κατόχους ποσοστών επί των 424 ακέραιων μετοχών, τα ονόματα των οποίων παραμένουν «επτασφράγιστο» μυστικό. Για το επόμενο έτος οι συνολικές δαπάνες του Οργανισμού υπολογίζονται σε 188 εκατομμύρια ευρώ, την ώρα που η εταιρία έχει έσοδα μόλις 59 εκατομμύρια. Αυτό σημαίνει πως ο ΟΑΣΘ εάν δεν δοθούν οι αντισταθμιστικές καταβολές από το Ελληνικό Δημόσιο δεν θα είναι σε θέση να καλύψει μόνος του τους μισθούς των εργαζομένων που υπολογίζονται σε 115,3 εκ. Άρα μισθοί, έξοδα μισθωμάτων, πάγιες ανάγκες, γενικές και μεταβλητές δαπάνες και φυσικά το κέρδος των μετόχων καταβάλλονται με χρήματα του κράτους, προκειμένου να διατηρηθούν οι σημερινές τιμές των εισιτηρίων και να μην εκτοξευτούν στο 1,70 ευρώ, όπως είχε επισημανθεί σε πρόσφατη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας.
«Δόθηκαν» λέει ο υπουργός
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών για το 2012 δόθηκαν στον Οργανισμό 96 εκατομμύρια ευρώ, σε δώδεκα δόσεις των οκτώ εκατομμυρίων, από συνολικά 442 εκ. που δόθηκαν από τον κρατικό προϋπολογισμό σε συγκοινωνιακούς φορείς. Όπως εξήγησε ο κ. Σταϊκούρας, «σύμφωνα με την οικονομική σύμβαση μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του Οργανισμού, ο πρώτος είχε τη δυνατότητα να προσφύγει σε τριμελές διαιτητικό δικαστήριο, δηλαδή, να κάνει χρήση άρθρου ενός συγκεκριμένου νόμου από την οικονομική συμφωνία. Έτσι και έκανε ο ΟΑΣΘ σε δύο περιπτώσεις. Στην πρώτη περίπτωση με διαιτητική απόφαση επιδικάστηκε υπέρ του ποσό 23,4 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία έχει ήδη εισπράξει. Ο υπουργός επίσης ξεκαθάρισε ότι «ο ΟΑΣΘ εισέπραξε το 2012 17,9 εκατομμυρίων ευρώ εκτός της τακτικής επιχορήγησης».
Αν κάνει κάποιος την πρόσθεση θα διαπιστώσει δηλαδή, πως ο ΟΑΣΘ για το τρέχον έτος θα λάβει συνολικά 107 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή έντεκα εκατομμύρια επιπλέον από όσα προβλέπονται στη συμφωνία με το δημόσιο. Σε περίπτωση μάλιστα, που δεν γίνει δεκτή η αίτηση ακύρωσης και αναστολής εκτέλεσης της δεύτερης διαιτητικής ύψους 30 εκ. ευρώ που έχει υποβάλει το ελληνικό δημόσιο μέσω του Νομικού Συμβουλίου του Κράτος, θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο ο κρατικός προϋπολογισμός, καθώς «δεν υπάρχει κάποια σχετική πρόβλεψη για τη χορήγηση αυτού του ποσού» σχολίασε ο κ. Σταϊκούρας.
Πως τα 72 εκ. έγιναν 137 εκ.
Αναφερόμενος στην καθυστέρηση καταβολής δόσης ύψους 5,5 εκατομμύρια ευρώ που ανάγκασε τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Χρήστο Στεφανίδη να προειδοποιήσει με «χειρόφρενο» τόνισε πως «το ποσό που εκκρεμεί θα καταβληθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους». «Αν συνυπολογίσουμε και τα 11 εκατομμύρια της προηγούμενης διαιτητικής απόφασης, που ένα κομμάτι έχει καταβληθεί και τώρα θα καταβληθεί και το υπόλοιπο, φτάνουμε στα 137 εκατομμύρια ευρώ. Το 2000 ξεκινήσαμε από τα 72 εκατομμύρια ευρώ» συμπλήρωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Αντιδρούν οι ταξιτζήδες
Μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ταξί «ο Ερμής» Κώστας Γιαννακάκης σχολιάζει ότι «δυστυχώς η επιλογή των Θεσσαλονικέων συμπολιτών περιορίζεται στον ΟΑΣΘ και το υπό κατασκευή Μετρό. Η επιχορήγηση του κράτους αποβαίνει προς εκμετάλλευση ορισμένων. Θα είμαστε τρισευτυχισμένοι και θα μπορούσαμε να παρέχουμε άλλου είδους υπηρεσίες. Με διαφορετικά αυτοκίνητα και με ανθρώπους καταρτισμένους» καταλήγει ο κ. Γιαννακάκης απαντώντας στην ερώτηση γιατί δεν επεδίωξαν και οι ιδιοκτήτες των 1971 μπλε ταξί που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης μερίδιο της παραπάνω επιχορήγησης.
Ο ίδιος συμπληρώνει πως «οι συμφωνίες του κράτους με τον ΟΑΣΘ δεν έχουν μεγάλα χρονικά περιθώρια. Σύντομα θα ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα. Ίσως ορισμένα γίνουν επ’ ωφελεία του πολίτη. Ίσως για να ενθαρρυνθούν κάποια μονοπώλια. Προβλήματα που προκύπτουν με την ψήφιση του νέου μνημονίου.
Θα πρέπει να ελέγξει η πολιτεία εάν υπάρχουν κάποια προνόμια σε βάρος συμπολιτών μας».
Προσλήψεις και αυξήσεις μισθών
Από την πλευρά του, ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε επίσης ότι «τα τελευταία χρόνια ο ΟΑΣΘ λαμβάνει συνεχώς αυξανόμενη αντισταθμιστική καταβολή, παρέχοντας επί της ουσίας το ίδιο συγκοινωνιακό έργο, ενώ δεν αναλαμβάνει ουσιαστικές πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση μείωσης ή εξοικονόμησης των δαπανών του». Καταγγέλλει μάλιστα αύξηση των εξόδων του «αφού προχώρησε σε προσλήψεις το 2012 σαράντα τριών εργαζομένων και σχεδιάζει νέες προσλήψεις το 2013 εβδομήντα εργαζομένων και αύξηση των μισθών για το 2013». Υπενθυμίζεται πως η «Κ» στο 1.12.2012 δημοσίευμά της είχε αποκαλύψει ενδεικτικά πως το 2011 ο ΟΑΣΘ είχε προχωρήσει στην πρόσληψη 49 νέων οδηγών οχημάτων η συνολική μισθοδοσία των οποίων ξεπέρασε το 1,7 εκατομμύριο ευρώ. Επίσης, οι μεικτές αποδοχές δεκατεσσάρων τεχνιτών ξεπέρασαν τις 380.000 ευρώ, ισάριθμων υπαλλήλων έφτασαν τις 463.000, ενώ αρκετά «τυχεροί» πρέπει να αισθάνονται δυο μεταφερόμενοι σταθμάρχες από το ΚΤΕΛ, οι οποίοι στην Ελλάδα του Μνημονίου, βρήκαν δουλειά με μισθό 91.533 ευρώ, όπως και δυο μεταφερόμενοι διοικητικοί υπάλληλοι από το ΚΤΕΛ που έλαβαν το 2011 συνολικά σχεδόν 154.000 ευρώ.
Σημειώνεται πως στο παρελθόν, ο Οργανισμός κατηγορήθηκε επίσης για σκανδαλώδεις διορισμούς και προσλήψεις μετόχων ή συγγενικών τους προσώπων εν κρυπτώ και μάλιστα με παχυλούς μισθούς. Η προτίμηση άλλωστε της εταιρίας σε… «υμετέρους» αποδεικνύεται και από ομιλία του σημερινού προέδρου και τότε αντιπροέδρου του ΟΑΣΘ, κ. Στεφανίδη το 2008 σε Γενική Συνέλευση των μετόχων. «Πήραμε 475 ανθρώπους και δεν έμεινε κανείς ανικανοποίητος μέτοχος. Έπιασαν δουλειά όλοι οι μέτοχοι, άργησαν κάποιοι αλλά έπιασαν δουλειά όλοι. Να ξέρετε ότι θα προσπαθήσουμε να πιάσουν όλοι οι μέτοχοι δουλειά και στο κάτω κάτω της γραφής κ. Πρόεδρε το λέει και το άρθρο 30 του 3721…» είχε αναφέρει ο κ. Στεφανίδης χαρακτηριστικά.

http://www.karfitsa.gr/?p=95394

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου